Tuesday, July 30, 2013

PUASA DI MINGGU KETIGA

Alhamdulillah puasa telah pun masuk minggu yang keempat iaitu minggu yang terakhir. Minggu untuk 'all out' dalam semua aspek terutama ibadah agar Ramadhan yang datang pada tahun ini tidak berlalu sia-sia.

Bagi minggu yang ketiga, saya amat bersyukur kerana saya dapat melaluinya dengan cara yang lebih baik daripada minggu yang kedua. Segala aspek dapat saya pertingkatkan dari masa ke semasa.


Saya amat bersyukur pada minggu ketiga ini kerana saya kurang sibuk di pejabat dan keadaan di rumah saya pun agak tersusun dan dalam keadaan yang baik dalam semua aspek.

Saya juga masih mampu mengimamkan para jemaah saya berterawih dan alhamdulillah saya rasa saya berjaya melakukannya dengan lebih baik untuk minggu ketiga ini. Moga saya dapat beristiqamah bagi minggu keempat.


Alhamdulillah saya juga dapat beristiqamah dengan apa yang saya lakukan dan amalkan dan saya dapat membaiki mana yang kurang dan mana yang cacat. Alhamdulillah segalanya berjalan dengan baik.


Keadaan yang tidak terlalu sibuk di pejabat dan suasana yang baik di rumah banyak membantu saya memperbaiki amalan dan meningkatkan tumpuan saya pada rutin bulan Ramadhan. Alhamdulillah

Pada minggu ketiga juga dengan keadaan fizikal dan pemikiran yang baik saya dapat melakukan banyak muhasabah diri dan banyak berfikir dalam menentukan hala tuju diri saya dan keluarga tercinta. Alhmdulillah semuanya membawa ke arah yang lebih positif.


Paling istimewa pada minggu yang ketiga ini ialah apabila hari lahir isteri saya jatuh pada minggu yang ketiga ini. Alhamdulillah kami dapat menyambutnya secara sederhana bersesuaian dengan bulan Ramadhan.


Alhamdulillah saya dapat memberikan dua hadiah istimewa pada isteri tersayang yang mana saya rasa mungkin hadiah kali ini lebih istimewa daripada hadiah-hadiah yang lepas-lepas. Alhamdulillah.

InsyaAllah segala amalan rutin Ramadhan akan saya perbaiki dan pertingkatkan lagi pada minggu keempat ini. Minggu ini adalah minggu terakhir dan minggu penentu kepada segala usaha saya untuk mencapai Ramadhan yang terbaik kali ini.