Tuesday, December 27, 2011

PENANTIAN SATU PENYEKSAAN

Sehingga ke hari ini, saya masih belum pasti hala tuju kerjaya saya untuk tahun 2012. Banyak perancangan yang saya aturkan, namun terganggu dengan penantian surat tawaran yang masih dalam proses katanya.

Kalau mengikut perancangan asal, saya akan berada di tempat kini untuk setahun lagi. Segala perancangan telah saya susun dengan rapi. Namun saya gantung dahulu, bagi memberi laluan kepada sesuatu yang masih belum pasti.

Walaupun dalam beberapa hari lagi akan bertukar tahun, semangat saya untuk membuat perancangan aktiviti bagi tahun 2012 amat lemah kerana ketidakpastian ini. Apa-apa pun saya menunggu untuk sebulan dua lagi. Selagi tiada kepastian saya malas untuk membuat perancangan.

Tunggulah, apabila segalanya telah pasti, dari situlah bermulanya perjalanan kerjaya saya untuk perjuangan yang seterusnya.......Lenguh juga bila kena menunggu...